請各位先登陸 (studentID,Moodle 密碼登陸),後編輯
請各位使用左方之工具列上的上載文件連結上載習作相關的相片

Unacceptable reason for suspense in RTHK

出自香港新聞網 - 樹仁新傳系學生實習習作

跳轉到: 導航, 搜尋

Unacceptable reason for suspense in RTHK

In response to the suspended the political TV show, "LegCo review", the Executive Producer, Ma Chim Wai said: " The reason for the suspension is weird. "

A new political TV show which interviews government officers face-to-face replaced "LegCo review". It was rumored that RTHK assisted the government to promote. According to Mr. Ma's speech at Shue Yan University yesterday, RTHK thought "LegCo review" shared topics and overlapped with others TV news shows, therefore they replaced it.


However, Mr. Ma, who has been the Executive Producer in Public and Current Affairs Section in RTHK for five years, said, "LegCo review" was a unique political TV show that providing the solid analysis of Hong Kong politics, which the news could not provide. "We are not only discussing the issue about District Council, but also any political matter.", he said.

In reply to the rumor, Mr. Ma said, he could only guess but couldn't predict what the administer really think about, but the reason the administer said was weird. "LegCo review" actually tried to invite government officers for a interview, but the officers rejected and accepted another invitation from a show called "on the record" (which also "named tell and explain" in chinese), he said.

According to Mr. Ma, "LegCo review" received 15 degree audience rating and had round 1 billion audience. He said, this showed that "LegCo review" was famous and Hong Kong citizen tended to care about the political issue in Hong Kong, but it was unreasonable to suspend the show.

Mr. Ma said that was not the first time the show was suspended. "Our show was suspended because we have broadcasted a TV show about "Tiananmen Square protests" in 1990.", he said.

In reply to a new show in ATV, Wikileaks attacking Ricky Wong by telling the details that he worked in ATV for 12 days, Mr. Ma said his colleague and he thought that ATV was a free TV channel for Hong Kong citizen, he doubted ATV committed a personal purpose through broadcasting.
個人工具